BING i njegovi servisi

Koliko je BING zaista konkurent Google-u?

U nedostatku boljeg, verovatno najbolji. Sećam se kada je pre nekoliko godina jedan od zvaničnika kompanije SAMSUNG na jednoj konferenciji za štampu izjavio kako će ova kompanija za par godina proizvoditi gotovo sve električne uređaje za domaćinstvo, a i šire. Tako je i bilo. Microsoft možda nije javno isto to izjavio, ili ja barem nisam čuo, ali čini gotovo isto što i SAMSUNG, samo u sferi informacionih tehnologija. Gotovo da je postoji neki informatički produkt, a da kompanija Microsoft nema svoju ponudu. Ponekad, čini mi se, čak i na svoju štetu, Microsoft uporno pokušava da „progura“ na tržište neki svoj proizvod, iako isti, rekao bih, nije baš konkurentan. Tako je bilo slučaja sa „Microsoft Reader“-om.

Kada je reč o BING-u, situacija je malo drugačija. Mogao bih je uporediti sa situacijom „Internet Explorer“-a, poznatog Microsoft-ovog Internet „browser“-a. Sećate se da je Internet Explorer svojevremeno bio najrasprostranjeniji i najkorišćeniji Internet „browser“, ali je konkurencija okrivila Microsoft da nameće ovaj svoj proizvod kroz instalaciju Microsoft Windows operativnih sistema. Tada je počela stagnacija ovog „browser“-a, a na tržište su se pojavili Mozila Firefox (ex. Netscape Commander), pa Google Chrome, Apple Safari, Opera, itd… Internet Explorer i danas ima svoje verne korisnike, čiji broj uopšte nije mali, ali ovaj „browser“ danas nije najrasprostranjeniji.

Kada je reč o BING-u, govorimo u stvari o dugogodišnjem projektu Microsoft-a, kao odgovor na Google-ove sveopštu ekspanziju. Ipak, Microsoft-u ne cvetaju baš ruže kada je reč o BING-u. Microsoft-ov BING pretraživač je godinama meta kritika kada je poslovanje kompanije iz Redmonda u pitanju. BING godinama gubi novac, uglavnom zbog toga što Microsoft gradi ogroman centar podataka iz ovog pretraživača. 2012.godine, BING i prateći servisi su Microsoft koštali oko 1,5 milijardi dolara, što je mnogo čak i za kompaniju takve veličine. Doduše, ovi gubici nisu rezultat manjka prihoda, već jednostavno dolaze kao posledica šestogodišnjeg ulaganja u servis i investicionog ciklusa. Ipak, Microsoft navodi da je izgradnja BING infrastrukture i razvoja algoritma za BING gotova. Microsoft veruje da je BING sada konačno sposoban da kompaniji počne da donosi novac. Posebno, zbog činjenice da je integrisan u dosta servisa i usluga. „BING nije samo pretraživač. On je servis u potpunosti integrisan u Windows 8.1, Windows 8.1 RT i Windows Phone“, navodi Microsoft.

Dakle, BING, kao i Google, predstavlja ozbiljan pretraživač i o brzini i količini podataka sa kojom isti radi, zaista ne treba posebno pričati. Uostalom, posetite stranicu www.bing.com pa ćete se i sami uveriti. Kao i kod Google-a, i ugođaj korišćenja BING-a biće lepši ako se prijavite svojim Microsoft-ovim korisničkim imenom, kada se i ceo BING „custom“-izuje pre vašim potrebama, željama i interesovanjima.

Kao i kod Google-a, pretraga se na BING-u može klasifikovati po sajtovima, pretraga slika, video zapisa, itd. BING ima ozbiljan „news“ servis, koji se oslanja na još poznatiji MSN. Google Maps je sjajan servis, ali Microsoft sa svojim Mapama predstavlja ozbiljnog konkurenta. Razvoj ovog servisa Microsoft radi u saradnji sa poznatom finskom Nokijom. Dugo vremena BING nije imao odgovor Google-ovom „G-Mail“-u, a onda je najpoznatiji aplikativni paket, Microsoft Office, otišao u „cloud“, a mi dobismo „outlook.com“ – Microsoft-ov odgovor na poznati „Google Mail“. Kad već pomenusmo „cloud“, Google ima svoj „Drive“, a Microsoft „OneDrive“ koji ja veoma koristim i upravo ovaj tekst čitam pohranjen na ovom cloud-servisu. Ista je situacija i sa servisom za prevođenje jezika, gde BING ima svoj servis, kao i Google Translate.

Imali ikakve razlike onda između BING-a i Google-a?

Pravo pitanje. SEO („search-engine optimization“) stručnjaci stalno uporedno testiraju ova dva, prvenstveno Internet pretraživača i skoro svi se slažu da su rezultati gotovo isti i da razlike nema.

I jedni i drugi, na svoj način, imaju agresivan marketing. Google, na primer, ozbiljno počinje da iritira sa svojim Google+ i „location“ servisom, dok Microsoft ponovo starim trikovima, integracijom unutar svog operativnog sistema, pokušava da nam nametne BING.

Bilo kako bilo, konkurencija je uvek potrebna i korisna za tržište. Slobodan izbor dovodi do povećanja nivoa kvaliteta, a smanjivanju cena. U prilog tome govori da i BING, kao i Google, svoj set servisa ima upakovan za gotovo sve mobilne platforme Appe, Blackberry, Android, itd. Tu je i desktop aplikacija BING.

Ko će u ovom ratu konkurenata pobediti, teško je reći. Jedna je Nokia bila na samom vrhu proizvođača mobilnih telefona dugi niz godina, a sada je gotovo nestala sa tog tržišta.

Microsoft BING ili Google, odlučite sami!

Audio zapis IMPRE§UM-a:

Print Friendly, PDF & Email

"BING i njegovi servisi" bila je tema "IMPRE§UM"-a 31.Maja 2014.godine na Radio Beogradu 1 u emisiji "Druga strana računara".

Ostavite odgovor

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.