LinkedIN

"LinkedIN" je bila tema stalne rubrike IMPRESSUM, emisije "Druga strana računara" noćnog programa Radio Beograda 1, emitovana 26. Jula 2014.godine.

Audio zapis:


„LinkedInN“ je poslovna društvena mreža koja je namenjena povezivanju poslodavaca i ljudi koji traže posao. Ova mreža je nastala sa ciljem efikasnog predstavljanja profesionalnih sposobnosti njenih članova, povezivanja i što bržeg spajanja poslodavaca sa lovcima na poslove. „LinkedIN“ je, pored ostalog, najveća svetska profesionalna poslovna društvena mreža na kojoj poslovni ljudi razmenjuju iskustva, učestvuju u raspravama, dele zanimljive sadržaje i, naravno, pronalaze nove poslodavce.

Linked IN, poslovna društvena mreža

Linked IN, poslovna društvena mreža

Pošto napravite svoj profil na ovoj mreži pokušate (ne odmah, nakon par dana ili bar par sati) da „izguglate“ svoje ime. Vaš „LinkedIN“ profil će se naći na samom vrhu liste pretraživača. Zamislite sada da ste vi vaš potencijalni poslodavac koji će vas svakako potražiti i na vebu. Vaš profil će mu „reći“ sve o vama onako kako ste vi to želeli i kreirali.

Za razliku od „Facebook“-a, „Twitter“-a i sličnih društvenih mreža, „LinkedIN“ je poslovna društvena mreža, čija je osnovna namera povezivanje sa ostalim kolegama iz korisnikove branše i potencijalnim poslodavcima. Nakon otvaranja profila korisnik ima mogućnost postavljanja svoje radne biografije, može deliti sadržaje koje smatra relevantnim i zanimljivim, može se pridruživati različitim grupama i stranicama, pratiti oglase za posao, itd.

Ono što „LinkedIN“ razlikuje od običnog „on-line“ CV-ja jeste mogućnost umrežavanja sa drugim korisnicima, što samo grana mogućnosti. Pre svega, svaki registrovani korisnik na sistemu može napraviti svoju mrežu tako što će se povezati sa drugim korisnicima sa kojima je na izvestan način sličan. To dalje daje mogućnost za preporuke među članovima koje mogu imati različite osnove, što podrazumeva odnos sa članom koji se preporučuje. Korisnikova mreža, odnosno skup drugih korisnika sa kojima je on povezan, može imati više nivoa.

Na osnovu mogućnosti za umrežavanje koje „LinkedIN“ poseduje, pretraživanje korisnika ili ponude poslova može se obaviti na više načina. Osnovno globalno pretraživanje – ujedno je i najjednostavnije, dok je daleko preporučljivije koristiti kontakte i put do željene osobe ili posla pronaći preko njih. Preporučivanje pruža mogućnost izgradnje reputacije i uvida u kvalitet obavljanih poslova, bilo da se radi o poslodavcu ili zaposlenom. Na taj način se prvo sama pretraga, a kasnije i evaluacija rezultata pretrage, obavlja na najjednostavniji način, pri čemu je glavni cilj odabir kvalitetnog kadra, odnosno dobrog posla kod dobrog poslodavca.

Ova društvena mreža osnovana je u decembru 2002. godine, a pokrenuta je 5. maja 2003. godine. U aprilu 2014. godine „LinkedIN“ je objavio da je na ovoj društvenoj mreži više od 300 miliona registrovanih korisnika iz više od 200 zemalja širom sveta, od čega je 100 miliona registrovanih korisnika iz SAD. Sajt Quantcast je objavio izveštaj da je „LinkedIN“ u periodu od 2. Aprila do 1. Maja 2014. godine imao 71,9 miliona jedinstvenih posetilaca iz SAD i 200,6 miliona jedinstvenih globalnih posetilaca. Inače, „LinkedIN“ sajt (www.linkedin.com) je dostupan na čak 22 strana jezika.

Ekipa emisije Druga strana računara #43 - linkovana

Ekipa emisije Druga strana računara #43 – linkovana

Mobilna verzija sajta je pokrenuta još u februaru 2008. godine koja daje pristup smanjenom setu funkcija preko mobilnog telefona i dostupna je na na šest strana jezika: Kineski, Engleski, Francuski, Nemački, Japanski i Španski.

U oktobru 2013. godine „LinkedIN“ je lansirao nove mobilne aplikacije za poslodavce pod nazivom Work With Us i Recruiter. Aplikacija „Recruiter“ omogućava menadžerima i poslodavcima da prate i vode beleške o mogućim kandidatima za poslove u njihovoj kompaniji. Druga aplikacija, „Work With Us“ omogućava poslodavcima da na profil svojih radnika postave obaveštenja za novootvorena radna mesta, poput svojevrsnog oglasa kako bi doprli do, tzv. pasivnih korisnika „LinkedIN“-a.

„LinkedIN“ je, u novije vreme, uveo mnoštvo novih funkcionalnosti koje su promenile način na koji koristimo ovu društvenu mrežu. Jedna od najnovijih, za poslodavce najzanimljivijih, je mogućnost primanja prijava za posao korišćenjem tzv. „Apply with LinkedIn“ funkcionalnosti koja kandidatima omogućava da se za na „LinkedIIN“ otvoreno radno mesto prijave koristeći svoj „LinkedIN“ CV, zajedno sa preporukama drugih korisnika.

Bilo kako bilo, bilo kojom profesijom da s bavite, otvorite svoj profil na „LinkedIN“ mreži, povežite se sa svojim kolegama iz branše ili ne i razmenjujte iskustva i ideje, te sklopite dobar posao. Srećno!

Print Friendly, PDF & Email

Ostavite odgovor

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.