Instagram

„Instagram“ društvena mreža je pravi populizator ovakve vrste društvenih mreža, zbog čega sam odlučio da posvetim malo više pažnje ovom IT fenomenu.

Šta je, zapravo, „Instagram“?

„Instagram“ je, u stvari, aplikacija za mobilne telefone, i to prvenstveno napisana za rad isključivo na mobilnim telefonima koji koriste IOS, tj. „Apple“-ovim „iPhone“-ovima. Svetlost dana na tržištu aplikacija za mobilni telefon ugledala je oktobra 2010.godine. Budući da je besplatna za korišćenje, skoro svi vlasnici „iPhone“ mobilnih telefona imali su, tj. imaju instaliranu ovu aplikaciju na svom „smart“ telefonu.

Sledeće pitanje koje se prirodno nameće je: čemu služi Instagram?

Dakle, radi se o aplikaciji za obradu fotografija prvenstveno načinjenim mobilnim telefonom na kome se i nalazi. Nakon što načinite fotografiju svojim mobilnim telefonom, u aplikaciji „Instagram“ možete je obraditi u smislu rotiranja, uklanjanja nepotrebnih delova na fotografiji, osnovno podešavanje kontrasta, osvetljenja i slično. Osnovna verzija aplikacije u sebi sadrži određeni set, tj. količinu već pripremljenih filtera koje možete primeniti na načinjenoj fotografiji, tako da ona, nakon ovih „fotografiskih intervencija“ izgleda kao da je načinjena pre jednog veka, na primer. Ili, primenom određenog filtera nad fotografijom koju ste načinili ona izgleda kao da je načinjena nekadašnjim „polariod“ foto-aparatima. Prilično zabavno.

Očito da se radi o zanimljivoj aplikaciji, ali se ista može koristiti samo na „iPhone“-ovima, zar ne?

Kao što sam već rekao, ova aplikacija jeste prvenstveno napisana za korišćenje na „iPhone“-ovima i „Apple“-ovim tablet-uređajima, „iPad“-ovima, budući da i oni rade na istom operativnom sistemu, a svi poseduju integrisanu kameru, tj. foto-aparat. Međutim, sledeći korak u evoluciji „Instagram“-a bio je objavljivanje ove besplatne aplikacije na smart telefonima i uređajima koji rade na „Android“ operativnom sistemu, aprila meseca prošle godine. Uravo ovim potezom, „Instagram“ je postao mnogo popularniji među korisnicima u Srbiji, budući da kod nas „iPhone“ i dalje nemožete kupiti putem zvaničnih distributera jer ih, iz nekog razloga nema, a i, tzv. „Android“ telefoni su značajno dostupniji u finansijskom smislu.

Bilo kako bilo, „Instagram“ je, pojavom na „Android“ platformi, nastavio da se razvija, pa su se pojavile gomile dodataka i dodatnih aplikacija za „Instagram“ što napisanih od strane samih proizvođača „Instagram“-a, što od strane drugih kompanija. „InstaPlaces“, je, na primer, insta-aplikacija koja fotografiji dodaje geolokacijsku notu, tj. upisuje GPS lokaciju na načinjenu fotografiju. „InstaWeather“ je još jedna dodatna aplikacija koja fotografiji načinjenoj vašim smart telefonom ili tablet uređajem dodaje informacije o trenutnoj temperaturi vazduha lokacije ili vremenskoj prognozi za naredne sate, dane, nedelje, itd. Tu su još razni dodaci i dodatne aplikacije za pravljenje kolaža od vaših fotografija, dodavanje raznih efekata, itd.

Dakle, da rezimiramo, „Instagram“ je ustvari aplikacija, a ne društvena mreža?

Netačno! April 2012.godine nije samo bitan datum za „Instagram“ u smislu pojavljivanja na Android Marketu, već je to i datum kada je kompanija „Facebook“ kupila „Instagram“ za, otprilike jednu milijardu američkih dolara i pretvorila „Instagram“ u on-line servis. To je, dakle, sledeći bitan momenat u evoluciji samog „Instagrama“ koji je još više podigao njegovu popularnost.

„Instagram“ – aplikacija za obradu i društvena mreža za deljenje fotografija.

Deljenje fotografija na Internetu nije doneo „Instagram“. Poznati „Yahoo!“-ov Flickr je jedan od najvećih „photo share“ servisa. Međutim, sjajna integracija „Instagrama“ sa ostalim najpoznatijim i najvećim društvenim mrežama kao što su „Facebook“, „Twitter“, „Google+“ i slični, doneli su ovoj društvenoj mreži veliku popularnost, a ona je nama donela popularizaciju deljenja fotografija kao novi vidi ličnog Internet egzbicionizma ili je to ipak samo želja za socijalizovanjem.

Da li to znači, da ako ne koristimo „Instagram“ aplikaciju na svom telefonu ili tablet uređaju, nemožemo koristiti ni „Instagram“ društvenu mrežu?

Praktično to upravo to znači. Naime, kada instalirate aplikaciju na svom telefonu ili tablet uređaju, prvi korak je da se registrujete kao korisnik. Za registrovanje možete koristiti već postojeći „Facebook“ ili „Twitter“ nalog ili otvoriti jedinstveni nalog na „Instagram“-u, kako sam to i ja učinio. Sledeći korak je da načinite fotografiju, obradite je i podelite sa svojim prijateljima na „Instagram“ mreži ili na nekoj od poznatih društvenih mreža, budući da je „Instagram“ veoma dobro povezan sa istima.

Kako da pronađemo prijatelje na „Instagram“ mreži?

„Instagram“ je zamišljen slično kao i Twitter. Imamo pratioce (oni koji prate vaše aktivnosti na mreži) i imamo praćene (one koje mi pratimo na mreži). Budući da se Instagram odlično integrisao sa „Facebook“-om i „Twitter“-om, pri pronalaženju prijatelja na „Instagram“ mreži pretraga uvek kreće od toga da vam isti pronađe vaše „Facebook“ i „Twitter“ prijatelje koji imaju otvoren nalog na „Instagram“-u. Kada ih „zapratite“, kako to kažu pojedini „twiteraši“, onda možete na svom „time-line“-u (u „Twitter“ žargonu), tj. na svom „Instagram News Feed“-u (u „Facebook“ žargonu) da vidite deljene fotografije vaših prijatelja, tj. oni koji vas prate na „Instagram“-u, moći će videti fotografije koje ste vi podelili.

ImpreSSum Kolaž - prvih deset emisija

ImpreSSum Kolaž – prvih deset emisija

„Instagram“ je originalno servis za preradu fotografija, ali je pre par meseci uvedena i mogućnost objavljivanje video-snimaka na istom servisu u trajanja do 15 sekundi. Poslednja novina na „Instagram“-u je direktno deljenje fotografije samo određenom korisniku. Nešto kao „direct message“ na „Twitter“-u.

Bilo kako bilo, „Instagram“ je još jedna zanimljiva IT pojava sa, prema podacima iz februara 2013.godine, više od 100 miliona aktivnih korisnika, a ja vas pozivam da probate koriščenje i ovog Internet servisa tako što ćete kao prvog prijatelja pronaći mene na „Instagram“-u. Moje korisničko ime na ovoj mreži je rdjurovic. Gledamo se!

Ako ste propustili da odslušate IMPRESSUM rubriku emisije „Druga strana računara“ noćnog programa Radio Beograda 1 koja je bila emitovana 21.12.2013.godine sa temom upravo ovog blog-posta, istu možete preslušati upravo ovde:

 

Print Friendly, PDF & Email

Teme IMPRESSUM-a #10 u DRS-u @Radio Beograd 1, 20.12.2013. oko 00.30h.

Ostavite odgovor

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.