Kompanijski Facebook

Ovom temom bavio se IMPRESSUM, stalna rubrika emisije "Druga strana računara" noćnog programa Radio Beograda 1 u subotu, 18.11.2014.

Facebook je postala jedna od najjačih kompaniju u web industriji. Prema poslednjoj statistici, ova društvena mreža broji oko milijardu aktivnih korisnika. S’ toga ako planirate vašu firmu, kompaniju, preduzeće, tj. biznis uopšte oglašavati preko Interneta, bez čega je danas gotovo i nezamisliv pojam marketinga, loš bi potez bio izbeći Facebook. Posebno ako se bavite nekom od uslužnih delatnosti, odnosno ako imate ugostiteljski objekat, frizerski salon, trgovinu ili slično, preporučujem da obavezno napravite Facebook stranicu, jer brzo možete skupiti ciljanu publiku.

Dakle, posetite Internet adresu: http://www.facebook.com/pages/create.php. To je početna tačka, odnosno korak za kreiranje vase kompanijske Facebook stranice. Odatle vas Facebook, u par koraka, vodi kroz razne izbore, gde vi trebate odabrati željene opcije, kako bi ste kreirali adekvatnu poslovnu stranicu koja odgovara profilu vaše kompanije, tj. biznisa kojim se bavite.

Znači prvi korak je da izaberete područije za vašu Facebook stranicu: da li formirate stranicu za lokalni biznis (npr. kafić, trgovina…), brend ili proizvod, kompaniju ili organzaciju, zajednicu i tako dalje? Kada odaberete željeno područije dolazite na sledeći korak gde je potrebno da unesete osnovne podatke o vašoj kompaniji, tj. biznisu: vrsta, naziv, adresa, telefon, e-mail, itd.

U studiju Radio Beograda 1

U studiju Radio Beograda 1

Korak broj 3. U ovom koraku Facebook vas pita da li imate već otvoren Facebook nalog? Ako ga imate, potrebno je da ga unesete u određeno polje i time će kompanijska stranica koju kreirate biti povezana sa vašim već postojećim nalogom na Facebook-u. Ukoliko nemate otvoren nalog, u ovom koraku će vam ga Facebook otvoriti tako što ćete morati uneti osnovne podatke o sebi potrebne za kreiranje personalnog naloga, tj. Facebook profila.

Jednom kreiranu Facebook kompanijsku stranicu neko treba i da dalje uređuje, odražava, tj. administrira. Nije moguće samo jednokratno izgraditi stranicu i više je ne dirati, jer to onda nema ni smisla. Facebook kompanijska stranica nije samo pasivan Internet sajt vaše firme gde ste vi uneli osnovne podatke o firmi i to je dovoljno. Facebook je društvena mreža, i kompanijska stranica na Facebook-u služi za interakciju vaše kompanije sa vašim klijentima, partnerima ili kupcima u zavisnosti čime se bavi kompanija.

Kada smo uspešno obavili predhodna 3 koraka, na e-mail adresi koju smo naveli pri otvaranju kompanijske Facebook stranice dobijamo link za aktivaciju iste. Posetimo poslati link od strane Facebook-a i “voila” – kompanijska Facebook stranica je kreirana i aktivna.

Ostalo je još par koraka koje možete, ali ne morate ispratiti, kao što su dodavanje fotografije, slike, logoa vaše kompanije, kratak opis o tomo čime se bavi vaša kompanija i tako dalje. Marketinški gledano, ove korake nikako ne bi smeli propustiti. Veoma je bitno da vaša stranica izgleda lepo i da sve važne informacije budu jasno vidljive posetiocu. Npr. ako imate Facebook kompanijsku stranicu koja reprezentuje vaš “caffe-bar”, bitno je da budu istaknute informacije o radnom vremenu, lokaciji i telefonu za kontakt, kao i da li posedujete parking za goste, koje vrste plaćanja su moguće i slično. Još jedan savet: Da bi vaša facebook stranica izgledala lepo, predlažem dodavanje naslovnice (engl. “timeline cover”).

Kada kreirate Facebook kompanijsku stranicu, ima par saveta kojih se treba pridržavati. Budite aktivni na vašoj Facebook stranici, objavljujte događaje, statuse, odgovarajte na komentare, objavljujte fotagrafije. Ako imate Facebook stranicu o noćnom klubu, fotografije će najviše pridoneti popularnosti vaše stranice, tj. vašeg kluba. Korisnici Facebooka najviše vole pregledavati fotografije, “tag”-ovati ih i komentarisati ih.

Glavni cilj svake Facebook stranice je skupiti što više “lajkova”. Veći broj “lajkova”, znači veći broj poseta na vašoj stranici. Npr. ako imate 1000 “lajkova”, kada objavite neki status, sliku ili sl. objavljeni sadržaj će se istovremeno prikazati na naslovnicama svih tih 1000 korisnika Facebooka. Jedan od načina za skupljanje “lajkova” je oglašavanje na Facebooku. Odlična karakteristika Facebook oglašavanja je što vam omogućava da izaberete ciljanu publiku npr. dob, pol, zanimanje korisnika i slično. Ipak Facebook kampanje za oglašavanje je prilično ozbiljna i opširna tema o kojoj ćemo više pričati nekom drugom prilikom.

Generalni savet je da kompanijska Facebook stranica nije vaš lični profil na Facebook-u, te je nemojte tako i tretirati. Kompanijska Facebook stranica ima svoju ciljanu publiku, te sadržaj na njoj prilagodite upravo toj publici, tj. neka vaša kompanijska Facebook stranica bude u službi njenih posetioca.

Da zaključim, Facebook je jedan od najjačih medija za besplatno i plaćeno oglašavanje na Internetu. Postanite član Facebook usluga što pre i napravite svoj profil i stranicu. Verujete mi, isplatiti će vam se. Facebook, Twitter, Google i slični vam omogućavaju da, ako ih pravilno koristite, uz malu količinu uloženog novca dobijete veliku količinu ciljane publike, što vam ostali mediji kao što su televizija, plakati, radio i slični nemogu pružiti.

Audio zapis dela radio emisije „Druga strana računara“ Noćnog programa Radio Beograda 1 od 18.1.2014.godine u kojoj je, u okviru stalne rubruke „Impressum“ ovo bila tema, možete preslušati ovde:

 

Print Friendly, PDF & Email

Оставите одговор

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.