Servisiraj GOOGLE

Nedavno sam pisao jedan tekst o Google Plus-u, jednom od mnoštvo „Google“-evih servisa, došao sam na ideju da se malo više pozabavim temom ostalih servisa „Google“-a. Ni sam nisam imao saznanja o tome koliko i kakvih sve servisa je kompanija „Google“ lansirala. Zato sam krenuo u istraživanje i ostao u čudu.

Kao i svako drugo istraživanje koje počnete, prvo odete na stranicu Google-a, ali ti „džudžili“ kako sam nedavno čuo. I evo koje sam informacije prikupio:

Dakle, glavni „Google“-ov servis je pretraga Interneta. Od njega je sve počelo. Dakle, www.google.com je vrlo brzo postala svima nama početna stranica naših „browser“-a. A onda je „Google“ polako počeo da osvaja lokalna tržišta, pa smo ubrzo dobili lokalizovanu verziju na srpskom jeziku (www.google.rs).

Zatim su se pojavili, tzv. derivati, tj. tematske pretrage Interneta putem servisa kao što su Google Images (pretraga slika), Google Videos (pretraga video materijala), Google News (pretraga vesti), Google Books (pretraga knjiga), itd.

Moglo bi se reći da je to osnovni set koji podpada pod osnovnu „Google“-ovu delatnost, a to je Google Search. Pod ovu grupaciju treba dodati manje poznate, ali ne manje korišćenije servise pretraga kao što su pretrage „shopova“ (froogle.google.com), te RSS fidova implementiranog u Google Reader (reader.google.com).

Odmah posle Google Search-a i svih njegovih podgrupa, po zastupljenosti i broju korisnika su dva najpoznatija „Googla“-ova proizvoda – rekao bih brenda: Google Mail, tj. G-Mail i naravno YouTUBE. YouTUBE je za mene više od servisa, kao što sam to već izjavio više puta na svom blogu i u svojim tekstovima.

Bilo kako bilo, G-mail je doneo evoluciju na temu „Web-based“ e-mail sistema, tj. WebMail-ova, a YouTUBE je doneo neverovatnu i revoluciju i evoluciju u više sfera naših života. Pravi fenomen.

Po meni, ništa manji uspeh nije zabeležio ni Google Maps. To je servis „Google“-a koji se bavi geolokacijom i koji je postao osnova gotovo svih mobilnih telefona, pretvarajući iste u sjajne GPS navigatore. Do kojih detalja autori Google Maps-a dovode ovaj servis, dokazuje i sjajna opcija „Street View“, tj. mogućnost da se pregledavajući digitalne „Google“-ove karte gradova spustite u perspektivu šetača ulicama tog grada i razgledate okolne zgrade kao da se sada šetate tim gradom. Ovaj servis je doživeo toliku popularnost da je „Google“ razvio i posebnu aplikaciju pod nazivom „Google Earth“.

Dalje… Da li treba posebno da pominjem servis koji je svima nama postao definitivno svakodnevni priručni alat u radu – poznati Google Translate koji trenutno vrši prevođenje na 80 jezika? Ovaj servis se svakodnevno unapređuje i od momenta prvog pojavljivanja prevoda sa, npr. engleskog na srpski do danas, unapređenja sintaksa i sentenci su na zavidnom nivou. Očekujem da će vrlo ubrzo ovaj servis moći da se koristi i u oficijalne svrhe.

Ja sam zaista ostao impresioniran broju servisa koje je „Google“ lansirao. Iako sam, što bi rekli, „heavy“ korisnik informacionih tehnologija, ni sam nisam znao da je tih „on-line“ servisa zaista toliko. A evo nekoliko servisa za koje verujem da niste nikad ni čuli, a kamoli koristili ih:

  • Google Mars je poput Google Eartha s tim da vam dozvoljava da istražujete prostranstva Marsa a ne Zemlje.
  • Google Scholar je pretraživač naučnih radova koji korisnicima dozvoljava pristup brojnim člancima, radovima i knjigama akademika, naučnih izdavača, univerziteta i profesionalnih udruženja.
  • Google Art Project dozvoljava korisnicima da prošetaju hodnicima virtualnih muzeja i umetničkih galerija i vrlo je sličan Google Street View-u.
  • Google Think je sajt za oglašivače i slične profesionalce koji mogu da od „Google“-a direktno dobijaju uvid u podatke, ali i inspiraciju.
  • Power Searching with Google za cilj ima da izoštri naše sposobnosti pretrage na internetu. „Google“-ovi stručnjaci korisnicima nude trikove koji će im pomoći pri pretrazi kako bi pronašli tačno ono što su tražili.
  • Schemer je mreža koja pomaže prijateljima da bolje isplaniraju zajedničke aktivnosti. Ovaj servis najbolje radi u gusto naseljenim urbanim sredinama.
  • Google Sound Search je servis jako sličan „Shazam“-u, ili „Sound Hound“-u i pomaže korisnicima da otkriju koju pesmu trenutno slušaju.

Print Friendly, PDF & Email

Tema rubrike IMPRE§UM radio emisije "Druga strana računara" @Radio Beograd 1, svake subote oko 00.30h [95.3 MHz FM via Avala]

Ostavite odgovor

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.